Uppeldi og menntun - 01.07.2012, Síða 40

Uppeldi og menntun - 01.07.2012, Síða 40
Uppeldi og menntUn/icelandic JoUrnal of edUcation 21(2) 201240 SJÁlfStJÓrnUn barna og Ungmenna The vast changes that occur in self-regulatory behaviors from birth through adolescence are described. During the first months of life, physiological, cognitive, and emotional processes are mostly regulated by the child’s caregiver. As an example, an infant cannot regulate his or her own emotional state (e.g., crying) without the support of a caregiver (e.g., stroking and holding). As the child grows older, regulation becomes increasingly internalized and he or she can better control his or her own emotional state and behaviors. By the time a child enters preschool, he or she has achieved considerable control over emotions (such as avoiding tantrums), cognition (such as maintaining attention), and behaviors (such as inhibiting a response). In adolescence, capacities for more complex, long-term regulatory processes, often labeled intentional self-regulation, continue to grow. Such an ability to regulate the self in accordance with distant, often abstract, goals, has been proposed to be a uniquely human trait that has contributed to the success of the species and which distinguishes the behaviors of people from other animals. When discussing changes in self-regulation in childhood and adolescence, the author considers the physical (e.g., brain development), psychological (e.g., self-identity), and contextual (e.g., parenting) processes that contribute to the development of self-regulatory skills. Findings of studies that provide links between self-regulatory behaviors and positive developmental outcomes, as well as problematic behaviors, are reviewed. In particular, a growing body of research, which shows that behavioral self-regulation is a crucial learning-related skill for early school adjustment, will be described. Consequent studies have also demonstrated that early self-regulatory skills contribute to academic success later in childhood and in adolescence. Although the study of self-regulation in adolescence is a less developed field than that of self-regulation among younger children, findings are discussed that provide an association between self-regulatory skills in adolescence, on one hand, and indicators of healthy development (e.g., academic performance) and problem behaviors (e.g., risk behaviors) on the other. In addition, recent studies on self-regulation that have been conducted with Icelandic children and youth will be reviewed. Special emphasis will be placed on describing the role of self-regulation for the successful adjustment to the school context and academic success. Studies providing evidence for the importance of self-regulatory skills for significant developmental outcomes, such as school adjustment and academic success, have led to an increased interest of policymakers in the U.S. and Europe in making the support of self-regulation a major goal of early childhood education. Furthermore, these studies have prompted the development of educational practices and interventions that support the development of children’s self-regulatory behaviors. The author discusses recent experimental research that describes interventions aimed at supporting self-regulatory skills of young children and provides support for the successful implementation of such interventions. Finally, the implications of the current article for applied work, especially for preschool education, and continuing research in Iceland are considered. It is the author’s hope that the article will promote understanding, among research- ers, practitioners, and policy makers in Iceland, of the construct of self-regulation and its importance to the well-being of children and youth.
Síða 1
Síða 2
Síða 3
Síða 4
Síða 5
Síða 6
Síða 7
Síða 8
Síða 9
Síða 10
Síða 11
Síða 12
Síða 13
Síða 14
Síða 15
Síða 16
Síða 17
Síða 18
Síða 19
Síða 20
Síða 21
Síða 22
Síða 23
Síða 24
Síða 25
Síða 26
Síða 27
Síða 28
Síða 29
Síða 30
Síða 31
Síða 32
Síða 33
Síða 34
Síða 35
Síða 36
Síða 37
Síða 38
Síða 39
Síða 40
Síða 41
Síða 42
Síða 43
Síða 44
Síða 45
Síða 46
Síða 47
Síða 48
Síða 49
Síða 50
Síða 51
Síða 52
Síða 53
Síða 54
Síða 55
Síða 56
Síða 57
Síða 58
Síða 59
Síða 60
Síða 61
Síða 62
Síða 63
Síða 64
Síða 65
Síða 66
Síða 67
Síða 68
Síða 69
Síða 70
Síða 71
Síða 72
Síða 73
Síða 74
Síða 75
Síða 76
Síða 77
Síða 78
Síða 79
Síða 80
Síða 81
Síða 82
Síða 83
Síða 84
Síða 85
Síða 86
Síða 87
Síða 88
Síða 89
Síða 90
Síða 91
Síða 92
Síða 93
Síða 94
Síða 95
Síða 96
Síða 97
Síða 98
Síða 99
Síða 100
Síða 101
Síða 102
Síða 103
Síða 104
Síða 105
Síða 106
Síða 107
Síða 108
Síða 109
Síða 110
Síða 111
Síða 112
Síða 113
Síða 114
Síða 115
Síða 116
Síða 117
Síða 118
Síða 119
Síða 120
Síða 121
Síða 122
Síða 123
Síða 124
Síða 125
Síða 126
Síða 127
Síða 128
Síða 129
Síða 130
Síða 131
Síða 132
Síða 133
Síða 134
Síða 135
Síða 136
Síða 137
Síða 138
Síða 139
Síða 140
Síða 141
Síða 142
Síða 143
Síða 144
Síða 145
Síða 146
Síða 147
Síða 148
Síða 149
Síða 150
Síða 151
Síða 152
Síða 153
Síða 154
Síða 155
Síða 156
Síða 157
Síða 158
Síða 159
Síða 160
Síða 161
Síða 162
Síða 163
Síða 164
Síða 165
Síða 166
Síða 167
Síða 168
Síða 169
Síða 170
Síða 171
Síða 172
Síða 173
Síða 174
Síða 175
Síða 176
Síða 177
Síða 178
Síða 179
Síða 180
Síða 181
Síða 182
Síða 183
Síða 184
Síða 185
Síða 186
Síða 187
Síða 188
Síða 189
Síða 190
Síða 191
Síða 192
Síða 193
Síða 194
Síða 195
Síða 196
Síða 197
Síða 198
Síða 199

x

Uppeldi og menntun

Beinleiðis leinki

Hvis du vil linke til denne avis/magasin, skal du bruge disse links:

Link til denne avis/magasin: Uppeldi og menntun
https://timarit.is/publication/581

Link til dette eksemplar:

Link til denne side:

Link til denne artikel:

Venligst ikke link direkte til billeder eller PDfs på Timarit.is, da sådanne webadresser kan ændres uden advarsel. Brug venligst de angivne webadresser for at linke til sitet.