Studia Islandica - 01.06.1989, Page 149
147
ta/können also durchaus von Sæmundr stammen. Svend Elle-
höj gibt zu, daB stoffliche Parallelen des Ágrips und Noreghs
konga tals von Sæmundr herriihren.34 Schwer zu verstehen je-
doch ist seine Meinung, ein Teil dieser Gemeinsamkeiten,
wie z.B. der Bericht vom Tode des Hákon Aðalsteinsfóstri,
beruhe nicht auf Sæmundr als Quelle fiir das Ágrip-,35 vgl. fol-
genden Text des Noreghs konga tals, Ágrips und der Historia
Norvegiæ:
15. Haadi gramr
gurmí æ fítiura
vid eíreks
erfi vordu
vard i hónd
hilm/r skotínn
þa er folk meidr
flotía knadí.
16. Pai hyog ek braatt
til bana leiddi
litid saar
lofdung snarann
þar avallt
er vísír do
hella kend
til hakonar.
17. Enn i haug
haudar logdu
siklíng þann
a sæheími
hurfu sva
fra harallz arfa
fræknir m enn
fíorfui ræntum.36
/.../ok heldu orrostu við Hákon á Fitjum í Storð hjá Byskupssteini.37
En konungrinn Hákon rak flóttann með sfnu liði, þá flaug <?r at konungin-
um, sú er engi vissi, hverr skaut, ok fló undir brynstúkuna í arminn pfra í mús-
ina. En þat er sagt, at með gprningum Gunnhildar snörisk matsveinn einn aptr
með skeyti ok varð þetta á munni: „Gefit rúm konungsbana,“ ok lét fara
skeytit í flokkinn, er at móti fór, ok særði konunginn sem áðr sagði. En þá er
konungrinn kenndi, at þat var banasár/.../þá bað hann konungrinn flytja sik til
Alreksstaða, en á leiðinni koma þeir við hellu þá, er nú <er> kplluð Hákonar-
hella. Þar hafði hann fœddr verit/.../