Uppeldi og menntun - 01.01.2001, Síða 180
LEIKSKÓLAKENNARAMENNTUN
Lararutbildning Utbildningsplan. 1995. Hárnösand, Mitthögskolan.
Lesiætlan fyri námsfraðiútbúgvingina á Faroya Læraraskiila. 1990. Þórshöfn, Landsskúla-
fyrirsitningin.
Lög um Kennaraháskóla íslands nr. 137/1997.
Montessori, M. 1912/1964. The Montessori method. New York, Shocken Books.
Ott, D.J. Zeichner, K.M. og Price, G.G. 1990. Research horizons and quest for
knowledge base in early childhood teacher education. Spodek, B. og Saracho,
O.N. (ritstj.) Early Childhood Teacher preperation. New York, Teacher College Press.
Pascal, C. og Bertram, D. 1993. The education of young children and their teachers
in Europe. European Early Childhood Education Research Journal. 1,2:27-38.
Saracho, O.N. 1988. A study of the roles of early childhood teachers. Early Child
Development and Care. 38, 43-56.
Saracho, O.N. og Spodek, B. 1993. Professionalism and the preperation of early child-
hood education practioners. Early Childhood Development and Care. 88,1-17.
Spodek, B. og Saracho, O.N. 1990. Preparing early childhood teachers. Spodek, B. og
Saracho, O.N. (ritstj.) Early Childhood Teachers Preperation. New York, Teacher
College press.
Studiehandbok Barntrádgárds-ldrarutbildningen. 1997. Ábo, Ábo Akademi pedagogiska
Fakulten. Akademisk tryckeri.
Studieordning og praktikvejledning for pædagogudannelsen. 1998. Hjorring, Hjorring
Seminarium.
Valborg Sigurðardóttir, 1998. Fósturskóli íslands. Reykjavík, Gott fólk.
Zeuner, L. 1996. Modernitetens pædagogik. Cecchin D. og Sander, E. (ritstj.) Pæda-
gogens Kompetencer. Kaupmannahöfn, BUPL.
Þórdís Þórðardóttir. 2000. Menntun leikskólakennara í sjö skólum á Norðurlöndum.
[Obirt M.Ed. ritgerð] Reykjavík, Kennaraháskóli Islands.
178