Føroya kunngerðasavn A og B - 22.08.1996, Page 31
179
9.5 Próvhoyrarin hevur ábyrgdina av, at próvtakarin, um til ber, sleppur fram at týðandi tólum í fyrireikingar-
tíðini. Próvhoyrarin hevur eisini ábyrgdina av, at bøkur og hefti viðvikjandi tí uppgivna tilfarinum eru til taks í
fyrireikingarhølinum. Próvtakarin hevur sjálvur ábyrgd av at hava aðrar hjálparmiðlar við sær.
9.6 Hvør próvtakari verður próvhoyrdur í einum spumingi, sum skal vera víðfevnandi orðaður, og vanliga skal
evni úr royndararbeiðinum vera uppií. Meðan próvhoyringin fer fram, skulu tól, sum koma spuminginum við,
vera til taks. Har tað hóskar, kunnu talvur, myndir, ella líknandi úr frágreiðingum og royndardagbókum próvtak-
arans ella úr øðmm hjálparmiðlum, verða tikin við í próvhoyringina.
10. Givið verður 1 próvtal. Próvtalið verður givið við støði í eini heildarmeting.
Støddfrøðilig deild
Hástig
Endamálið
11.1 Endamálið er,
a) at næmingamir fáa innlit í meginhugtøk, lógir og royndarháttalag (metodikk) I evnafrøðini.
b) at næmingamir fáa víðfevnandi kunnleika bæði um evni, sum til em til í náttúmni og umgjørd (syntetisk)
evni, teirra eginleikar og verkligu nýtslu,
c) at næmingamir ogna sær vitan um náttúmvísindalig háttaløg, sum gera teir førar fyri at orða og viðgera
evnafrøðilig viðurskifti, bæði av sermerktum og samfelagsligum slagi,
d) at næmingamir verða vanir at nýta royndarstovuútgerð, ið eisini fevnir um nútíðar analysuútgerð, og at teir
dýpa sín kunnleika um at fáast við kemikaliir og fáa kunnleika til framkomna royndarstovuútgerð,
e) at næmingamir fáa fakligt gmndarlag fyri at kunna skilja og meta um týdningin, evnafrøðin hevur fyri ein-
staka menniskjað, tøkniligu menningina og fyri samfelagið.
f) at næmingamir verða førir fyri at málbera seg munnliga og skrivliga um evnafføðilig viðurskifti, teirra mill-
um eisini viðurskifti av ástøðiligum slagi.
11.2 Evnafrøði á hástigi miðar ímóti, at næmingamir ígjøgnum innlit í arbeiðshættir og lógir í evnafrøðini fáa
samanhangandi fatan av vísindagreinunum í evnafrøðini. Harafturat er ætlanin, at næmingamir skulu kunna
nýta sína evnafrøðiliga vitan í øðmm høpi, og at næmingamir skulu kunna leita ffam náttúmvísindaligar upp-
lýsingar.
Undirvísingin
12.1 Undirvísingin fevnir um níggju høvuðsøki og valfrítt tilfar. Undirvísingin fevnir um næmingaroyndir, sýn-
isroyndir, ástøðilig viðurskifti og útrokningar.
12.2 Undirvísingin verður skipað við royndum og skal hava bæði tematiskar og fakfiga reglubundnar undirvís-
ingargongdir. í valtilfarinum skal vera í minsta lagi ein sjálvstøðug undirvísingargongd, har meginparturin van-
liga er royndararbeiði.
12.3 Royndararbeiðið skal vera týðandi táttur f undirvísingini. Tað fevnir um næmingaroyndir, sýnisroyndir og
møguliga royndir í sambandi við virksemi uttan fyri skúlan. Miðað verður ímóti framtøku í royndararbeiðinum.
Næmingaroyndimar skulu vera av meira sjálvstøðugum slagi enn á kravdum stigi, soleiðis at næmingamir
menna eygleiðingarevnini og økja kunnleikan um nýtslu av royndarstovuútgerð. í tí partinum av undirvísing-
ini, sum viðvíkur royndararbeiði, skulu næmingamir í mest møguligan mun fáa kunnleika til nútíðar analysu-
útgerð.
12.4 í royndararbeiðinum skal vera í minsta lagi ein sjálvstøðug undirvísingargongd, sum fevnir um umleið 10
pultstímar.
12.5 f sambandi við royndararbeiðið skal lærarin kunna um vanda- og trygdarviðurskifti, tá ið næmingamir fáast
við kemikaliir og royndarstovuútgerð.
12.6 Næmingamir skriva royndardagbøkur um royndararbeiðið, og gera 17 frágreiðingar um týðandi royndir og
royndarrøðir. Frágreiðingamar verða gjørdar sum einstaklinga- ella bólkafrágreiðingar. Næmingaroyndimar
fevna um einar 50 pultstímar.
12.7 Tær skrivligu uppgávumar fevna um ástøðilig viðurskifti og uppgávurokning. Tey verða tikin við í sam-
bandi við evnini, ið verða viðgjørd. Saman við evnafføðiundirvísingini annars skal framtøka vera í uppgávun-
um, sum settar verða næmingunum, soleiðis at tá ið tvey ára undirvísingargongdin líður ímóti endanum, verða
uppgávumar tvørgangandi. Umframt at fremja fatanina av evnafrøðilógum skulu tær skrivligu uppgávumar