Føroya kunngerðasavn A og B - 22.08.1996, Qupperneq 169
317
Próvtøkan
9.1. Hildin verður ein munnlig próvtøku. Fyrireikingartíðin er umleið 30 minuttir, og tá eru vegleiðing og til-
farsútflýggjan íroknað. 2 próvtakarar verða próvhoyrdir um tíman, íroknað próvdøming.
9.2 Próvtøkupensum hjá næmingum, sum fara til próvtøku eftir vanligum treytum, er tað nágreiniliga lisna til-
farið, umframt tað tilhoyrandi royndararbeiðið og tær skrivligu uppgávumar. Valfría verkætlanin er partur av
próvtøkupensum.
9.3 Próvtøkupensum hjá sjálvlesandi og næmingum, sum fara til próvtøku eftir serligum treytum, er eitt ná-
greiniliga lisið tilfar, ið svarar til uml. 240 síður, umframt frágreiðingar frá royndarstovuskeiði, samanber fylgi-
skjal 33, ella samsvarandi.
9.4 Loyvdir hjálparmiðlar eru bøkur, evnissøvn og annað tilfar, sum stendur á pensumlistanum. Hammframt
fremmandaorðabók, donsk-føroysk orðabók, egnar frágreiðingar, skrivligar uppgávur, uppskriftir og góðkend-
ur lummaroknari.
9.5 Próvtakarin fær ein próvtøkuspuming. Uppi í spuminginum skulu vanliga hanga nágreiniligari undirspum-
ingar og skjalatilfar (eitt nú talvur, myndir ella tól). Við próvtøkuspuminginum skulu vanliga fylgja kend og
ókend fylgiskjøl. Royndararbeiðið og tað valfría projektarbeiðið skulu við hóskandi tyngd ganga inn í próvtøku-
spumingamar.
9.6 Givið verður 1 próvtal. Próvtalið verður givið við støði í einari heildarmeting.
Hástig
1 ára skeið
Endamálið
10. Endamálið er,
a) at næmingamir fáa djúpari innlit í og eina samanhangandi fatan av lívfrøðiligum hugsanar-hátti og háttalagi
og vinna sær holla vitan um týdningarmikil lívfrøðilig øki,
b) at næmingamir fáa hegni til royndararbeiði og neyvari lýsing og greining av lívfrøðiligum skipanum,
c) at næmingamir læra sjálvstøðugt at orða og loysa lívfrøðilig vandamál við náttúmvfsindaligum háttalagi til
hjálpar,
d) at næmingamir fáa lívfrøðiligar fortreytir fyri at greina og meta møguleikamar og avleiðingamar av tøkni-
ligu menningini fyri náttúm, samfelag og einstakling,
e) at næmingamir læra at bera fram lívfrøðiliga vitan bæði munnliga og skrivliga,
f) at næmingamir verða eggjaðir at nýta vitan, háttalagskunnleika og skapanargávur sínar til at taka støðu til
egin og samfelagslig vandamál við lívfrøðiligum innihaldi.
Undirvísingin
11. Undirvísingin skiftir millum evnisarbeiði og skeiðsgongdir.
11.2 Læmgreinin er skipað við støði í royndum. Kvalitativar og kvantitativar kanningar og royndir em uppi í
undirvísingini. I sambandi við royndararbeiði skulu næmingamir venjast til vandnir at meta um gildið hjá
ymiskum háttaløgum í ítøkiligum undirvísingarstøðum, eitt nú vandamøguleikum og at fremja tey neyðugu
trygdartiltøkini.
11.3 Gjørt verður royndararbeiði í uml. 30 undirvísingartímar. Skrivaðar verða 8 frágreiðingar, sum lærarin
rættar og ger viðmerkingar til.
11.4 Svaraðar verða skrivligar uppgávur, sum í nøgd svara til 17-22 stórar uppgávur, sum lærarin rættar og ger
viðmerkingar til.
11.5 Teld er partur av undirvísingini, m.a. í royndararbeiðinum.
11.6 I sambandi við undirvísingina læra tey lesandi at orða lívfrøðiliga vitan og fatan við munnligari framløgu,
við at loysa skrivligar uppgávur av bæði kvalitativum og kvantitativum slagi og við at skriva frágreiðingar.
Aðrir hættir kunnu eisini verða nýttir í framburðinum.