Føroya kunngerðasavn A og B


Føroya kunngerðasavn A og B - 22.08.1996, Page 12

Føroya kunngerðasavn A og B - 22.08.1996, Page 12
160 10.4 Loyvdir hjálparmiðlar í fyrireikingartíðini eru: bøkur, formlasavn, talvur, uppgávur, royndarfrágreiðingar og annað skrivligt tilfar, sum hevur verið nýtt, ella er skrivað í sambandi við undirvísingina. Tól, sum hava ver- ið nýtt í sambandi við uppgivnu royndimar. Lummaroknari. 10.5 Próvhoyrarin hevur ábyrgdina av, at próvtakarin hevur til taks neyðugu tólini. Próvhoyrarin hevur eisini ábyrgdina av, at bøkur í uppgivna pensum eru til taks í fyrireikingarhølinum. Øðmm loyvdum hjálparmiðlum hevur próvtakarin ábyrgdina av at hava við. 10.6 Próvtakarin verður próvhoydur í einum ástøðiligum spumingi og einari roynd. Spumingur og roynd skulu fevna um hvør sítt evni og verða tey givin próvtakaranum samstundis. Spumingurin kann fevna um fleiri part- ar av uppgivna tilfarinum, og spumingamir skulu fevna um alt tað uppgivna pensum. Undir próvtøkuni kunnu verða nýttar talvur, myndir og annað tilfar úr royndarfrágreiðingunum ella øðmm tilfari. Undir próvtøkuni er loyvt próvtakaranum at styðja seg til egnar uppskriftir, sum eru skrivaðar í fyrireikingartíðini, men eitt beinleið- is handrit til upplestur er ikki loyvt. Royndarspumingar skulu sum heild eisini fevna um royndartólini. 11. Givið verður eitt próvtal. Próvtalið verður givið við støði í einari heildarmeting. 12.1 Til skrivligu próvtøkuna, sum er 4 tímar, verða givin upp høvuðsevnini bæði á felagsstigi og hástigi. Ser- evnini em tó undantikin. Til skrivligu próvtøkuna em hesir hjálparmiðlar loyvdir: a) Støddfrøðiligt formlasavn til felagsstig á støddfrøðiligu deild. Formlasavnið skal vera góðtikið av Lands- skúlafyrisitingini. Skúlin býtir út formlasavnið í próvtøkuhølinum. b) Alisfrøðiligt formlasavn, sum er góðkent av Landsskúlafyrisitingini. Skúlin býtir út formlasavnið í próv- tøkuhølinum. c) Góðkendur lummaroknari, sum próvtakarin skal hava við sær til próvtøkuna. d) Millimeturpappír, einkultlogaritmiskt pappír við trimum dekadum á uppásini, umframt dupultlogaritmiskt pappír við tveimum dekadum á útásini og trimum dekadum á uppásini. Hetta tilfarið býtir skúlin út. 12.2 Tá ið mett verður um avrikið til skrivligu próvtøkuna, verður dentur lagdur á, at próvtakarin dugir at greiða frá hugsanarhátti sínum í teksti og myndum. Harumframt verður dentur lagdur á, at valdi roknihátturin er skila- góður, at útrokningamar eru rættar og at úrslitini verða uppgivin við neyvleika, sum er í samsvari við upplýs- ingamar í uppgávutekstinum. 13. Givið verður eitt próvtal íyri skrivligu próvtøkuna. Próvtalið verður givið við støði í meting av einstøku upp- gávusvarunum og í eini heildarmeting. Málslig deild Miðstig Endamál 14. Endamálið er: a) at næmingamir fáa ein lykil at skilja heimin og at teir fáa kunnleika til náttúruvísindaligu heimsmyndina, b) at næmingamir fáa innlit í alisfrøðiligar meginreglur og háttaløg, sum em grundarlag undir tøknifrøðini í okkara tíð, og c) at næmingamir verða kunnugir við alisfrøðiligar hugsanarhættir og háttaløg. Undirvísingin 15.1 Málið við undirvísingini er, at næmingamir skulu vita skil á høvuðsøkjunum í klassiskari og nýggjari alis- frøði. Næmingamir skulu vera førir fyri at nýta alisfrøðiligar meginreglur og háttaløg á serligum økjum í nátt- úm og samfelag. Hammframt skulu næmingamir venjast at leggja til rættis, gera og lýsa alisfrøðiligar máting- ar. Teir skulu duga høvuðsevnini so væl, at teir vera førir fyri at meta um bæði kendar og ókendar spumingar og at gera útrokningar í hesum sambandi. Næmingamir skulu vera førir fyri at orða seg bæði munnliga og skriv- liga um alisfrøðiligar spumingar, og teir skulu vera førir fyri at meta um og viðgera upplýsingar um tøkniligar og náttúmvísindaligar spumingar, sum hava týdning fyri umhvørvi, tøkni, mentanarlív ella samfelagslív sum heild. 15.2 Undirvísingin skal leggjast soleiðis til rættis, at næmingamir støðugt a) fáa skil fyri, at fyribrigdi í umheiminum kunnu skiljast á alisfrøðiligum gmndarlagi, b) fáa varhuga av alisfrøðini sum heildarlýsing av náttúmni, c) fáa kunnleika til partar av alisfrøðisøguni og fáa varhuga av alisfrøðini sum sannkenningarhátti, d) fáa kunnleika til ítøkilig dømi um, hvussu alisfrøðilig úrslit og arbeiðslag verða nýtt í tøknifrøði, e) fáa innlit í, at neyvt samband er millum alisfrøðilig úrslit og tøkniliga støðið í samfelagnum og lívskor hins einstaka.
Page 1
Page 2
Page 3
Page 4
Page 5
Page 6
Page 7
Page 8
Page 9
Page 10
Page 11
Page 12
Page 13
Page 14
Page 15
Page 16
Page 17
Page 18
Page 19
Page 20
Page 21
Page 22
Page 23
Page 24
Page 25
Page 26
Page 27
Page 28
Page 29
Page 30
Page 31
Page 32
Page 33
Page 34
Page 35
Page 36
Page 37
Page 38
Page 39
Page 40
Page 41
Page 42
Page 43
Page 44
Page 45
Page 46
Page 47
Page 48
Page 49
Page 50
Page 51
Page 52
Page 53
Page 54
Page 55
Page 56
Page 57
Page 58
Page 59
Page 60
Page 61
Page 62
Page 63
Page 64
Page 65
Page 66
Page 67
Page 68
Page 69
Page 70
Page 71
Page 72
Page 73
Page 74
Page 75
Page 76
Page 77
Page 78
Page 79
Page 80
Page 81
Page 82
Page 83
Page 84
Page 85
Page 86
Page 87
Page 88
Page 89
Page 90
Page 91
Page 92
Page 93
Page 94
Page 95
Page 96
Page 97
Page 98
Page 99
Page 100
Page 101
Page 102
Page 103
Page 104
Page 105
Page 106
Page 107
Page 108
Page 109
Page 110
Page 111
Page 112
Page 113
Page 114
Page 115
Page 116
Page 117
Page 118
Page 119
Page 120
Page 121
Page 122
Page 123
Page 124
Page 125
Page 126
Page 127
Page 128
Page 129
Page 130
Page 131
Page 132
Page 133
Page 134
Page 135
Page 136
Page 137
Page 138
Page 139
Page 140
Page 141
Page 142
Page 143
Page 144
Page 145
Page 146
Page 147
Page 148
Page 149
Page 150
Page 151
Page 152
Page 153
Page 154
Page 155
Page 156
Page 157
Page 158
Page 159
Page 160
Page 161
Page 162
Page 163
Page 164
Page 165
Page 166
Page 167
Page 168
Page 169
Page 170
Page 171
Page 172
Page 173
Page 174
Page 175
Page 176
Page 177
Page 178
Page 179
Page 180
Page 181
Page 182
Page 183
Page 184
Page 185
Page 186
Page 187
Page 188
Page 189
Page 190
Page 191
Page 192
Page 193
Page 194
Page 195
Page 196
Page 197
Page 198
Page 199
Page 200
Page 201
Page 202
Page 203
Page 204
Page 205
Page 206
Page 207
Page 208
Page 209
Page 210
Page 211
Page 212
Page 213
Page 214
Page 215
Page 216
Page 217
Page 218
Page 219
Page 220
Page 221
Page 222
Page 223
Page 224

x

Føroya kunngerðasavn A og B

Direct Links

If you want to link to this newspaper/magazine, please use these links:

Link to this newspaper/magazine: Føroya kunngerðasavn A og B
https://timarit.is/publication/27

Link to this issue:

Link to this page:

Link to this article:

Please do not link directly to images or PDFs on Timarit.is as such URLs may change without warning. Please use the URLs provided above for linking to the website.