Føroya kunngerðasavn A og B


Føroya kunngerðasavn A og B - 22.08.1996, Síða 12

Føroya kunngerðasavn A og B - 22.08.1996, Síða 12
160 10.4 Loyvdir hjálparmiðlar í fyrireikingartíðini eru: bøkur, formlasavn, talvur, uppgávur, royndarfrágreiðingar og annað skrivligt tilfar, sum hevur verið nýtt, ella er skrivað í sambandi við undirvísingina. Tól, sum hava ver- ið nýtt í sambandi við uppgivnu royndimar. Lummaroknari. 10.5 Próvhoyrarin hevur ábyrgdina av, at próvtakarin hevur til taks neyðugu tólini. Próvhoyrarin hevur eisini ábyrgdina av, at bøkur í uppgivna pensum eru til taks í fyrireikingarhølinum. Øðmm loyvdum hjálparmiðlum hevur próvtakarin ábyrgdina av at hava við. 10.6 Próvtakarin verður próvhoydur í einum ástøðiligum spumingi og einari roynd. Spumingur og roynd skulu fevna um hvør sítt evni og verða tey givin próvtakaranum samstundis. Spumingurin kann fevna um fleiri part- ar av uppgivna tilfarinum, og spumingamir skulu fevna um alt tað uppgivna pensum. Undir próvtøkuni kunnu verða nýttar talvur, myndir og annað tilfar úr royndarfrágreiðingunum ella øðmm tilfari. Undir próvtøkuni er loyvt próvtakaranum at styðja seg til egnar uppskriftir, sum eru skrivaðar í fyrireikingartíðini, men eitt beinleið- is handrit til upplestur er ikki loyvt. Royndarspumingar skulu sum heild eisini fevna um royndartólini. 11. Givið verður eitt próvtal. Próvtalið verður givið við støði í einari heildarmeting. 12.1 Til skrivligu próvtøkuna, sum er 4 tímar, verða givin upp høvuðsevnini bæði á felagsstigi og hástigi. Ser- evnini em tó undantikin. Til skrivligu próvtøkuna em hesir hjálparmiðlar loyvdir: a) Støddfrøðiligt formlasavn til felagsstig á støddfrøðiligu deild. Formlasavnið skal vera góðtikið av Lands- skúlafyrisitingini. Skúlin býtir út formlasavnið í próvtøkuhølinum. b) Alisfrøðiligt formlasavn, sum er góðkent av Landsskúlafyrisitingini. Skúlin býtir út formlasavnið í próv- tøkuhølinum. c) Góðkendur lummaroknari, sum próvtakarin skal hava við sær til próvtøkuna. d) Millimeturpappír, einkultlogaritmiskt pappír við trimum dekadum á uppásini, umframt dupultlogaritmiskt pappír við tveimum dekadum á útásini og trimum dekadum á uppásini. Hetta tilfarið býtir skúlin út. 12.2 Tá ið mett verður um avrikið til skrivligu próvtøkuna, verður dentur lagdur á, at próvtakarin dugir at greiða frá hugsanarhátti sínum í teksti og myndum. Harumframt verður dentur lagdur á, at valdi roknihátturin er skila- góður, at útrokningamar eru rættar og at úrslitini verða uppgivin við neyvleika, sum er í samsvari við upplýs- ingamar í uppgávutekstinum. 13. Givið verður eitt próvtal íyri skrivligu próvtøkuna. Próvtalið verður givið við støði í meting av einstøku upp- gávusvarunum og í eini heildarmeting. Málslig deild Miðstig Endamál 14. Endamálið er: a) at næmingamir fáa ein lykil at skilja heimin og at teir fáa kunnleika til náttúruvísindaligu heimsmyndina, b) at næmingamir fáa innlit í alisfrøðiligar meginreglur og háttaløg, sum em grundarlag undir tøknifrøðini í okkara tíð, og c) at næmingamir verða kunnugir við alisfrøðiligar hugsanarhættir og háttaløg. Undirvísingin 15.1 Málið við undirvísingini er, at næmingamir skulu vita skil á høvuðsøkjunum í klassiskari og nýggjari alis- frøði. Næmingamir skulu vera førir fyri at nýta alisfrøðiligar meginreglur og háttaløg á serligum økjum í nátt- úm og samfelag. Hammframt skulu næmingamir venjast at leggja til rættis, gera og lýsa alisfrøðiligar máting- ar. Teir skulu duga høvuðsevnini so væl, at teir vera førir fyri at meta um bæði kendar og ókendar spumingar og at gera útrokningar í hesum sambandi. Næmingamir skulu vera førir fyri at orða seg bæði munnliga og skriv- liga um alisfrøðiligar spumingar, og teir skulu vera førir fyri at meta um og viðgera upplýsingar um tøkniligar og náttúmvísindaligar spumingar, sum hava týdning fyri umhvørvi, tøkni, mentanarlív ella samfelagslív sum heild. 15.2 Undirvísingin skal leggjast soleiðis til rættis, at næmingamir støðugt a) fáa skil fyri, at fyribrigdi í umheiminum kunnu skiljast á alisfrøðiligum gmndarlagi, b) fáa varhuga av alisfrøðini sum heildarlýsing av náttúmni, c) fáa kunnleika til partar av alisfrøðisøguni og fáa varhuga av alisfrøðini sum sannkenningarhátti, d) fáa kunnleika til ítøkilig dømi um, hvussu alisfrøðilig úrslit og arbeiðslag verða nýtt í tøknifrøði, e) fáa innlit í, at neyvt samband er millum alisfrøðilig úrslit og tøkniliga støðið í samfelagnum og lívskor hins einstaka.
Síða 1
Síða 2
Síða 3
Síða 4
Síða 5
Síða 6
Síða 7
Síða 8
Síða 9
Síða 10
Síða 11
Síða 12
Síða 13
Síða 14
Síða 15
Síða 16
Síða 17
Síða 18
Síða 19
Síða 20
Síða 21
Síða 22
Síða 23
Síða 24
Síða 25
Síða 26
Síða 27
Síða 28
Síða 29
Síða 30
Síða 31
Síða 32
Síða 33
Síða 34
Síða 35
Síða 36
Síða 37
Síða 38
Síða 39
Síða 40
Síða 41
Síða 42
Síða 43
Síða 44
Síða 45
Síða 46
Síða 47
Síða 48
Síða 49
Síða 50
Síða 51
Síða 52
Síða 53
Síða 54
Síða 55
Síða 56
Síða 57
Síða 58
Síða 59
Síða 60
Síða 61
Síða 62
Síða 63
Síða 64
Síða 65
Síða 66
Síða 67
Síða 68
Síða 69
Síða 70
Síða 71
Síða 72
Síða 73
Síða 74
Síða 75
Síða 76
Síða 77
Síða 78
Síða 79
Síða 80
Síða 81
Síða 82
Síða 83
Síða 84
Síða 85
Síða 86
Síða 87
Síða 88
Síða 89
Síða 90
Síða 91
Síða 92
Síða 93
Síða 94
Síða 95
Síða 96
Síða 97
Síða 98
Síða 99
Síða 100
Síða 101
Síða 102
Síða 103
Síða 104
Síða 105
Síða 106
Síða 107
Síða 108
Síða 109
Síða 110
Síða 111
Síða 112
Síða 113
Síða 114
Síða 115
Síða 116
Síða 117
Síða 118
Síða 119
Síða 120
Síða 121
Síða 122
Síða 123
Síða 124
Síða 125
Síða 126
Síða 127
Síða 128
Síða 129
Síða 130
Síða 131
Síða 132
Síða 133
Síða 134
Síða 135
Síða 136
Síða 137
Síða 138
Síða 139
Síða 140
Síða 141
Síða 142
Síða 143
Síða 144
Síða 145
Síða 146
Síða 147
Síða 148
Síða 149
Síða 150
Síða 151
Síða 152
Síða 153
Síða 154
Síða 155
Síða 156
Síða 157
Síða 158
Síða 159
Síða 160
Síða 161
Síða 162
Síða 163
Síða 164
Síða 165
Síða 166
Síða 167
Síða 168
Síða 169
Síða 170
Síða 171
Síða 172
Síða 173
Síða 174
Síða 175
Síða 176
Síða 177
Síða 178
Síða 179
Síða 180
Síða 181
Síða 182
Síða 183
Síða 184
Síða 185
Síða 186
Síða 187
Síða 188
Síða 189
Síða 190
Síða 191
Síða 192
Síða 193
Síða 194
Síða 195
Síða 196
Síða 197
Síða 198
Síða 199
Síða 200
Síða 201
Síða 202
Síða 203
Síða 204
Síða 205
Síða 206
Síða 207
Síða 208
Síða 209
Síða 210
Síða 211
Síða 212
Síða 213
Síða 214
Síða 215
Síða 216
Síða 217
Síða 218
Síða 219
Síða 220
Síða 221
Síða 222
Síða 223
Síða 224

x

Føroya kunngerðasavn A og B

Beinleiðis leinki

Hvis du vil linke til denne avis/magasin, skal du bruge disse links:

Link til denne avis/magasin: Føroya kunngerðasavn A og B
https://timarit.is/publication/27

Link til dette eksemplar:

Link til denne side:

Link til denne artikel:

Venligst ikke link direkte til billeder eller PDfs på Timarit.is, da sådanne webadresser kan ændres uden advarsel. Brug venligst de angivne webadresser for at linke til sitet.